Σάββατο 9 Απριλίου 2016

Η Ηλεία χρειάζεται έκρηξη ενημέρωσης για τη διαχείριση απορριμμάτων



Του Διαμαντή Σεϊτανίδη
Let's do it, Δυτική Ελλάδα, λέγεται το project της Περιφέρειας για τις δράσεις που σχετίζονται με το Περιβάλλον. Γίνεται στα σχολεία, υπεύθυνοι είναι εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης σχολικής μονάδας, και γενικά το
πλαίσιο μου φάνηκε ελκυστικό. 



Περίμενα κι εγώ, ο αφελής, να δω κάποια πρωτοτυπία, μια καινοτομική προσέγγιση, μια εναρμόνιση με τις πραγματικές ανάγκες της περιοχής μας. Και αντ' αυτού τι βλέπω; Εκδηλώσεις "παιδική χαρά", που πριν από μια γενια -30 χρόνια δηλαδή- μπορεί να είχαν κάποια αξία, αλλά σήμερα ως σύλληψη, ως θέματα, είναι πραγματικά μουσειακό είδος. 



Επειδή πιθανόν ο αναγνώστης να θεωρήσει ότι υπερβάλλω, τον παρακαλώ να δει πρώτα από όλα το πρόγραμμα, δηλαδή τα θέματα με τα οποία καταπιάνονται οι δράσεις της Περιφέρειας:



1 - «Μπορούμε και εμείς... για ένα καθαρό περιβάλλον!» από το 4ο Νηπιαγωγείο Γαστούνης την εβδομάδα 11-15.04.2016 και στις 17.04.2016

2 - «Το σχολειό μου καθαρίζω και τον κήπο μου φροντίζω» από το Νηπιαγωγείο Σαβαλίων

3 -  Εξωραϊσμοί, φυτεύσεις και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση στο 9ο Νηπαιγωγείο και στο 5ο Δημοτικό Σχολείο την εβδομάδα 11- 15.04.2016 και καθαρισμός αλσυλλίου και παραλίας Σπιάντζας στις 17.04.2016

4 -  Εξωραΐσμός σχολείου και Δενδροφύτευση από το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο Πλατάνου Αρχ. Ολυμπίας την εβδομάδα 11-15.04.2016 και στις 17.04.2016

5 -  Δενδροφύτευση, καλλωπισμοί και καθαρισμοί από το Νηπιαγωγείο Κατακόλου
 

6 -  «Το περιβάλλον μπροστά», καθαρισμοί και εξωραϊσμοί στο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Αλφειούσας την εβδομάδα 11-15.04.2016 και Δενδροφύτευση δασικής έκτασης στις 17.04.2016


Επειδή, λοιπόν, τέτοιες εκδηλώσεις -καλές είναι, δε λέω, αλλά- είναι μάλλον "παιδικής χαράς" ελπίζω ότι έχω την άδεια των φωστήρων της Περιφέρειας να προτείνω άλλες έξι εκδηλώσεις σε σχολεία, τα οποία καλό θα είναι να σκεφτούν και να προγραμματίσουν την επόμενη φορά. Η παρακάτω θεματολογία μπορεί να παρουσιαστεί σε παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου, με εύληπτο, κατανοητό για την ηλικία τους τρόπο, με παραδείγματα κλπ, ενώ παράλληλα μπορεί να διοργανωθεί και μια παράλληλη εκδήλωση για κάθε ένα από τα παρακάτω θέματα, που θα απευθύνεται σε γονείς και φίλους, δηλαδή στους μεγάλους:


1. Η αξία της οικιακής κομποστοποίησης στη διαχείριση των απορριμάτων ενός νοικοκυριού. Πώς τα σκουπίδια του σπιτιού μας, μπορούν να μας βοηθήσουν να ομορφύνουμε τον κήπο μας

2. Μαθαίνω βασικές έννοιες της σύγχρονης διαχείρισης απορριμμάτων: Τι σημαίνει ΧΥΤΑ, ΧΥΤΥ και πώς λειτουργούν οι τεχνολογίες θερμικής, φυσικής, χημικής και βιολογικής επεξεργασίας απορριμμάτων. Τι επιπτώσεις έχει καθεμιά στο περιβάλλον;

3. Το παράδειγμα των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων και η σύγκριση με εμάς: Πώς διαχειρίζονται τα απορρίμματα στη Βιέννη, πώς στην Κοπεγχάγη και πώς στον Πύργο και την Αμαλιάδα 

4.  Εναλλακτικές μέθοδοι διαχείρισης απορριμμάτων (αναερόβια ζύμωση οργανικών αποβλήτων κλπ)

5. Η πρακτική αξία της υγειονομικής ταφής στερεών αποβλήτων για τον περιβάλλοντα χώρο

6. Η σημασία της διαλογής στην πηγή, για ολόκληρη τη διαδικασία της ανακύκλωσης.


Αυτά, ή κάποια σαν κι αυτά πρέπει να απασχολούν τους σημερινούς κατοίκους της Ηλείας, και πρωτίστως τα παιδιά μας, δηλαδή την επόμενη γενιά πολιτών. Σε μια πόλη γεμάτη σκουπίδια όπως ο Πύργος, δεν μπορεί φορείς όπως η Περιφέρεια να εξαντλούν τις "δράσεις" τους σε εκδηλώσεις όπως "το σχολειό μου καθαρίζω και τον κήπο μου φροντίζω".

Δεν βρισκόμαστε στο 1980. Βρισκόμαστε στο 2016. Ξυπνήστε, επιτέλους, αρμόδιοι και αιρετοί.-

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου