Του Διαμαντή Σεϊτανίδη
Έγραφα χθες ότι κάποιοι νομίζουν ότι στους Ηλείους αρέσει να τρώνε σανό, ή ίσως κουτόχορτο. Σε μια περιοχή όπως η δική μας, η οποία στερείται ακόμα και των πιο στοιχειωδών υποδομών, σε μια περιοχή που
συμπολίτες μας σκοτώνονται καθημερινά στον δρόμο- καρμανιόλα, Πάτρας- Πύργου, αλλά και στους (ακόμα χειρότερους) δρόμους του αγροτικού και οδικού δικτύου του νομού, με τις τεράτσιες λακούβες, την άσφαλτο που έχει υποχωρήσει και τις απίστευτες κακοτεχνίες,σε μια τέτοια περιοχή λοιπόν, κάποιοι συνεχίζουν να πουλάνε ονείρατα κι οράματα της πεντάρας, με πιο πρόσφατη την κούφια υπόσχεση για "σιδηροδρομικό δίκτυο" που θα ενώνει Πάτρα- Πύργο- Κυπαρισσία- Καλμάτα, και μετά θα διασυνδεθεί με την κεντρική και τη βόρεια Ελλάδα...
Μια μόνο ημέρα μετά, αναζήτησα στον αθηναϊκό Τύπο και σε πηγές μου στα υπουργεία, κάποιες πληροφορίες για αυτή την είδηση, που μου φάνηκε τελείως παραπλανητική και με σκοπό απλώς και μόνον να ρίξει στάχτη στα μάτια των Ηλείων, όπως είχε γίνει παλαιότερα με το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας, τον δρόμο Πάτρας- Πύργου που πρέπει πλέον να μετονομαστεί σε "γιοφύρι της Άρτας" και πολλές άλλες υποσχέσεις, πουαποδείχτηκαν κουτόχορτο για όλους μας.
Και τι βλέπω; Πράγματι το λεγόμενο "πακέτο Γιούνκερ" αναμένεται να αξιοποιηθεί από την ελληνική κυβέρνηση (το "αναμένεται" βέβαια, στην περίπτωσή μας, ξέρετε τι σημαίνει, αλλά ας το προσπεράσω προς το παρόν...).
Η προτεραιότητα είναι τα ενεργειακά. Η εκτίμηση (προσέξτε: όχι το τελικό ποσό που θα εκταμιευθεί για την Ελλάδα. Εδώ μιλάμς για την ΕΚΤΙΜΗΣΗ που κάνουν οι αιθεροβάμονες της Αθήνας) κάνει λόγο για περίπου 5,5 δισ. ευρώ. Και πώς θα κατανεμηθούν; ρώτησα. Περίπου 2,1 δισ θα πάνε σε έργα που αφορούν στην ενέργεια, άλλα περίπου 600 εκατομμύρια σε έρευνα, ανάπτυξη και καινοτομία, κάποια κονδύλια θα πάνε σε ιδιωτικές βιομηχανικές επενδύσεις, κάτι λιγότερο από 1 δισ. για νέες τεχνολογίες και (ωπ! εδώ είμαστε) σχεδόν 1,4 δισ σε υποδομές μεταφορών.
Βρε, λες; αναλογίστηκα. Σε κονδύλι 1,5 δις μπορεί να χωρέσει έστω η πρώτη φάση ενός έργου σαν κι αυτό, της σιδηροδρομικής ενοποίησης της δυτικής Πελοποννήσου. Ήξερα, βέβαια, ότι μελέτη βιωσιμότητας δεν υπάρχει, αλλά είπα να το ψάξω λίγο περισσότερο. Λοιπόν, στο κονδύλι του 1,4 δις, έχουν ΗΔΗ ενταχθεί κατά προτεραιότητα έργα όπως η ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων, η επέκταση του περιφερειακού του Υμηττού, η ανάπτυξη του λιμανιού του Λαυρίου, η υποθαλάσσια οδική ζεύξη Πέραμα- Σαλαμίνα κλπ, από τα οποία (φυσικά...) απουσίαζε πλήρως η αναφορά στη σιδηροδρονική σύνδεση Πάτρας- Πύργου- Κυπαρισσίας- Καλαμάτας.
Στο ίδιο έργο θεατές: Τα ευρωπαϊκά κονδύλια (ΑΝ, τελικά, αξιοποιηθούν) πηγαίνουν με αποφάσεις της κεντρικής εξουσίας στην ολοένα και μεγαλύτερη ενίσχυση του Λεκανοπεδίου της Αττικής (δείτε τα έργα που αναφέρω λίγο πιο πάνω: εκτός από τα υδατοδρόμια, όλατα άλλα είναι στην Αττική) και τελικά θα δοθούν και κάποια λίγα χρήματα σε εκείνες τις περιοχές της άλλης Ελλάδας που διεκδικούν, που διαμαρτύρονται, που φωνάζουν. Δηλαδή παντού, πλην της Ηλείας.
Μας ταΐζουν σανό, ή κουτόχορτο, και μάλιστα που διαρκεί μόλις μια ημέρα. Μπαγιάτικο κουτόχορτο. Κι όσο δεν αλλάζουμε τις επιλογές μας, όσο συνεχίζουμε να στηρίζουμε πρόσωπα και καταστάσεις που έγιναν ό,τι έγιναν καλλιεργώντας κουτόχορτο για τους "ιθαγενείς" της Ηλείας (ΕΜΑΣ, δηλαδή), τόσο αυτές οι πρακτικές θα συνεχίζονται, τόσο το κουτόχορτο θα κατακλύζει τις σχέσεις πολιτικού συστήματος και πολιτών στην Ηλεία, τόσο κάθε περίπτωση να δει αυτός ο τόπος μιαν άσπρη μέρα θα απομακρύνεται.
Το μέλλον αυτού του τόπου είναι στα δικά μας χέρια. Μόνο σε αυτά.-
ΔΕΝ ΤΡΩΜΕ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ,,,,, ΟΥΤΕ ΜΠΩΡΟΥΝ ΝΑ ΜΑ ΤΑ'Ι'ΣΟΥΝ ΣΑΝΟ, ΑΠΛΟΣ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΩΝΤΑΙ ΤΗΝ ΚΑΛΟΣΥΝΗΜΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟΜΑΣ ,,, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΛΛΟ :
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν τρώμε, αλλά τους διατηρούμε στις θέσεις των εκπροσώπων μας. Κι αυτοί μας το ταΐζουν συνεχώς. Αυτή είναι η αλήθεια, αγαπητέ φίλε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΛέμε ότι είμαστε έξυπνοι εμείς οι Ηλείοι. Και είμαστε. Βγάλαμε Πύρρωνα, Ιππία, Φαίδωνα, Φορμίωνα, Αλέξινο, Τεύπαλο, Εχεφυλίδη, Κόναρχο, Αριστόδημο. Αλλά το πρόβλημά μας σήμερα έιναι ότι αδυνατούμε να δούμε την αλήθεια. Μας λείπει η κοινή λογική. Ακόμα δεν μπορέσαμε να αναλάβουμε τις ευθύνες μας σαν «πολίτες». Ξέρετε πόση δύναμη έχουν 6 ψήφοι μέσα στη Βουλή; (Τώρα 5). Τεράστια. Και όμως, αυτή τη δύναμη δεν τη χρησιμοποίησαν ποτέ οι «αντιπρόσωποί» μας. Και ξέρετε γιατί; Γιατί οι «αντιπρόσωποί» μας δεν «επιλέγονται» από εμάς. Επιλέγονται από τον «αρχηγό» και εκλέγονται από σας εκτελώντας τις διαταγές του αρχηγού. Επομένως οι «αντιπρόσωποί» σου δεν χρωστάνε τίποτα σε σένα, λαέ της Ηλείας. Και συ ποτέ δεν πήρες σαν προσβολή το γεγονός ότι ορίζουν άλλοι τον αντιπρόσωπό σου. Και αντί να διαμαρτυρηθείς γιατί σου αφαιρούσαν το δικαίωμα να ορίσεις τους αντιπροσώπους σου, χειροκροτούσες από κάτω. Και τώρα διαμαρτύρεσαι που δεν έκαναν τίποτα για την Ηλεία. Πάρτο χαμπάρι. Δεν σου χρωστάνε τίποτα. Ούτε οι Νομαρχιακές ηγεσίες διανοήθηκαν ποτέ να απαιτήσουν από τους αντιπροσώπους τους ποτέ τίποτα , γιατί και αυτοί επιλέγονται από τον αρχηγό. Εφόσον εξακολουθεί να ισχύει το υπάρχον σύστημα επιλογής υποψηφίων από τον αρχηγό, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα ποτέ στην Ηλεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτον, έχω προσωπικά, πικρή πείρα για αυτά που γράφετε αγαπητέ κ. Λυκογιάννη. Οι μυλόπετρες της Αθήνας επιβάλλουν εκπροσώπους της Ηλείας στη Βουλή και συνθλίβουν όποιον θέλει να αμφισβητήσει αυτή την άθλια πρακτική. Ερωτώ, όμως: γιατί κάτι παρόμοιο δεν συμβαίνει και στους άλλους νομούς της Ελλάδας; Αναμφίβολα οι μυλόπετρες της Αθήνας λειτουργούν κι εκεί, κι επιβάλλουν αγαπημένα παιδιά των κομματικών προθαλάμων. Στις άλλες περιοχές όμως, και διεκδίκηση υπάρχει, και αποτέλεσμα. Σε αυτό το ερώτημα, απάντηση ποιος θα δώσει;
ΑπάντησηΔιαγραφή