Στο χθεσινό μου
σημείωμα, εξήγησα πώς βλέπω τη συγκρότηση της διοίκησης σε μια πρωτοπόρα επιχείρηση παραγωγής, τυποποίησης και εξαγωγής αγροτικών προϊόντων, και πήρα ως
παράδειγμα ότι η εταιρεία αυτή
εκμεταλλεύεται το ελαιόλαδο.
Σειρά τώρα, έχει
το τμήμα marketing. Πρόκειται
για την «καρδιά» της εταιρείας. Τι κάνει η καρδιά στον ανθρώπινο οργανισμό;
Κτυπά και κάθε της κτύπημα στέλνει αίμα που ζωογονεί τον Οργανισμό μας. Το ίδιο
κάνει και το τμήμα marketing. Κτυπά, δηλαδή εργάζεται για να ζει όλη η εταιρεία. Βρίσκει πελάτες σε όλη
την Ελλάδα και στο εξωτερικό. Κυρίως στο εξωτερικό. Συνεπώς, για τη θέση αυτή πρέπει
να αναζητηθεί άνθρωπος με μεγάλη ευχέρεια στις ξένες γλώσσες, άριστη γνώση
αγγλικών και άλλης 1-2 γλωσσών.
Τι άλλα προσόντα πρέπει να έχει; Ευχέρεια στην
ανάπτυξη προσωπικών σχέσεων, ώστε να δικτυωθεί στις πρεσβείες των χωρών που μας
ενδιαφέρουν να κάνουμε εξαγωγές. Άριστη γνώση της γραφειοκρατίας των εξαγωγών,
καθώς χρειάζεται προσεκτική συμπλήρωση πολλών εντύπων. Διασφάλιση όλης της
διαδρομής από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας μέχρι την παραλαβή των
εμπορευμάτων. Συνεργασία μόνο με αξιόπιστες τράπεζες, ώστε να μην χαθούν τα
χρήματα κάθε παραγγελίας. Τέλος, παρουσίαση των εξαγωγικών ροών στη Γενική
Συνέλευση των μετόχων και συμφωνία για τους στόχους που πρέπει να πιάσει η
επιχείρηση την επόμενη χρονιά.
Αύριο θα
μιλήσουμε για το διαχειριστικό τμήμα, εξίσου σημαντικό με το τμήμα marketing.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου