Σήμερα θα σας πω
πώς ονειρεύομαι μια πρότυπη μονάδα παραγωγής ενός προϊόντος της ηλειακής γης,
ας πούμε ελαιολάδου, που έχουμε μπόλικο γύρω από τη Βρίνα. Στην πραγματικότητα
δεν
πρόκειται για όνειρο, αλλά για εμπειρίες από σοβαρές εταιρείες στην Ελλάδα
και το εξωτερικό.
Ξεκινώ από την
μορφή της: θα πρόκειται για μια Ανώνυμη Εταιρεία. Μέτοχοι θα είναι οι αγρότες
που θα συνεισφέρουν είτε τη γη τους είτε (και) τα μηχανήματά τους. Ειδική ομάδα
θα τα αποτιμήσει ένα προς ένα (τα λιοστάσια, τα μηχανήματα, ίσως τα λιοτρίβια ή
ένα τυποποιητήριο, εάν φυσικά αυτές οι υποδομές ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις
μιας εξωστρεφούς εταιρείας του 21ου αιώνα), θα τα ποσοτικοποιήσει και
θα διανείμει αναλογικά τις μετοχές στη σύσταση της εταιρείας. Έτσι, κάθε
αγρότης που μετέχει στην ΑΕ αυτή, θα ξέρει τι ακριβώς συνεισφέρει, πώς αυτή η
συνεισφορά μεταφράζεται σε μετοχές και επίσης τι συνεισφέρει κάθε άλλος (συμ)μέτοχος
της εταιρείας.
Το επόμενο βήμα
της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, είναι η εκλογή διοίκησης της εταιρείας.
Δηλαδή, με απλά λόγια, «ποιος θα ‘τρέξει’ το μαγαζί». Εκεί η επιλογή είναι για
πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, έναν άνθρωπο με τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
Ξέρει καλά το χώρο του ελαιολάδου, έχει διοικητική εμπειρία σε παρόμοιες
εταιρείες, έχει στο βιογραφικό του προϋπηρεσία διοικητικής δουλειάς σε
αξιόπιστες εταιρείες του εξωτερικού, κι έχει άνεση στις ανθρώπινες σχέσεις και
τεχνοκρατική γνώση στις διαπραγματεύσεις. Όσο για το ερώτημα «καλά, κι έναν
τέτοιο πού θα τον βρούμε;» η απάντηση είναι απλή: Λέτε τις προδιαγραφές που
θέλετε σε μια εταιρεία «κυνηγών κεφαλών» κι εκείνη σας παρουσιάζει μια λίστα
υποψηφίων με τα προσόντα τους και τις οικονομικές τους απαιτήσεις, με μια
αξιολόγηση που κάνει η εταιρεία κυνηγών κεφαλών. Η απόφαση φυσικά ανήκει στη
Γενική Συνέλευση των μετόχων της (ας την ονομάσουμε έτσι) «Ελαιόλαδο ΑΕ».
Ωραία. Επιλέξαμε
τον άνθρωπο που θα διοικήσει την εταιρεία. Τον πλαισιώνουμε στο Διοικητικό
Συμβούλιο με τους πιο δραστήριους, συνεργάσιμους και με ανοικτό μυαλό αγρότες-
μετόχους της εταιρείας. Και τώρα, ήλθε η ώρα για την «καρδιά» της εταιρείας,
δηλαδή τα τμήματα μάρκετινγκ και διαχείρισης της ετήσιας παραγωγής λαδιού.
Συνεχίζουμε αύριο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου