Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016

Ακόμα και το πιο τρελό σου όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα, εάν το ονομάσεις "Στόχο"


Του Διαμαντή Σεϊτανίδη 
Ας είναι ένας δήμαρχος! Του Πύργου, της Αμαλιάδας, της Γαστούνης, της Κρέστενας. Οποιοσδήποτε. Ας είναι ένας βουλευτής. Ας είναι ένας επαγγελματικός φορέας. Κάποιος, τέλος πάντων, πρέπει να πάρει μια
πρωτοβουλία εκπόνησης ενός στρατηγικού σχεδίου marketing για την Ηλεία.
Ενός ΣΟΒΑΡΟΥ στρατηγικού σχεδίου, που να καταρτιστεί μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, με αυστηρές μεθόδους επιχειρηματικού σχεδίου. Ενός στρατηγικού σχεδίου, που θα υπακούει στους νόμους του marketing και της επικοινωνίας, αλλά και που θα εμπλέξει στην εκπόνησή του όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες από όλη την Ηλεία, κυρίως νέα παιδιά που μένουν στην περιοχή ή έχουν σπουδάσει έξω από αυτήν. Ενός στρατηγικού σχεδίου, που δεν θα το ετοιμάσουμε «στο πόδι», ερασιτεχνικά, αλλά θα συμφωνήσουμε να τεθεί επικεφαλής ένας πανεπιστημιακός καθηγητής σε αντικείμενο σχετικό με το marketing,  ο οποίος θα συντονίσει την όλη προσπάθεια.
Το πρώτο που κατά τη γνώμη μου πρέπει να κάνει η ομάδα που θα αναλάβει να το «τρέξει», είναι να καταγράψει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της Ηλείας. Με αυτά στο χαρτί, η δεύτερη φάση είναι να ανακαλύψουμε τι έκαναν περιοχές με παρόμοια χαρακτηριστικά και πέτυχαν να αναπτυχθούν. Η διεθνής εμπειρία είναι ένα πολύτιμο δώρο για όποιον έχει την υπομονή και τη μεθοδικότητα να το εξερευνήσει. Στη συνέχεια πιστεύω ότι πρέπει να οργανωθούν συνεντεύξεις με παράγοντες της περιοχής (κάτοικοι, επισκέπτες, επιχειρηματίες, νεολαία, γυναίκες, πολιτιστικοί και πνευματικοί σύλλογοι κλπ). Εάν ο κάθε πολίτης της Ηλείας δεν θεωρήσει αυτό το σχέδιο, μια προσπάθεια που και ο ίδιος συμμετείχε στη δημιουργία της, μια «δική του υπόθεση», κανένα σχέδιο δεν έχει πιθανότητες επιτυχίας. Η σύνταξη αυτού του σχεδίου, δεν μπορεί παρά να είναι συμμετοχική.
Μετά την ολοκλήρωση της σύνταξής του, το στρατηγικό σχέδιο marketing της Ηλείας πρέπει να τεθεί σε δυο φάσεις διαβούλευσης: Πρώτα στο Διαδίκτυο, όπου θα αναρτηθεί και για εύλογο χρονικό διάστημα κάθε πολίτης θα μπορεί να παρεμβαίνει με προτάσεις και ιδέες, και σε δεύτερη φάση στους συλλογικούς φορείς της περιοχής: Περιφερειακό Συμβούλιο, δημοτικά συμβούλια, μαθητικές κοινότητες, επιμελητήριο και εμπορικοί σύλλογοι, πολιτιστικοί και κοινωνικοί φορείς πρέπει να ερωτηθούν, έχοντας όμως υπόψη τους ότι ήδη έχει υπάρξει μια φάση διαβούλευσης στην οποία συμμετείχαν όσοι πολίτες επιθυμούσαν να προτείνουν κάτι.
Το αποτέλεσμα όλης αυτής της προσπάθειας, πρέπει να έλθει στις κεντρικές διοικήσεις των κομμάτων, ώστε οι επίδοξοι ηγέτες της χώρας να είναι ενήμεροι για τη βούληση του λαού της Ηλείας και να το συμπεριλάβουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στα προγράμματά τους.
Τέλος, στο πλαίσιο αυτού του σχεδίου, πρέπει να δημιουργηθούν και επί μέρους «πακέτα προώθησης» με τα οποία θα ασχοληθούν αποκλειστικά οι αντίστοιχοι φορείς. Για παράδειγμα (αφήνω επίτηδες εκτός συζήτησης την Αρχαία Ολυμπία, για να μην μας ξαναπιάσουν τα μεγαλοπιάσματα και χαθούμε στα όνειρα), η αποτελεσματική προώθηση του Καϊάφα (λουτρά, λίμνη, παραλία, δάσος Στροφυλιάς) ως τουριστικού προορισμού, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει ένα επιμέρους πακέτο προώθησης, με το οποίο θα ασχοληθούν όσοι στρατευθούν στην υπόθεση. Το ίδιο θα γίνει με το πακέτο λ.χ. «πολιτιστική κίνηση της Αμαλιάδας»,  ή «προϊόντα του κάμπου της Ηλείας» κλπ, τα παραδείγματα είναι υποθετικά κι ενδεικτικά. Αυτό που εδώ θέλω να τονίσω είναι η ανάγκη προώθησης εξειδικευμένων επιμέρους στόχων του στρατηγικού σχεδίου marketing της Ηλείας. Μόνον έτσι θα προωθηθεί ολόκληρο το σχέδιο.
Καταλαβαίνω ότι σε κάποιους όλη αυτή η πρόταση θα φανεί εξωπραγματική, «βουνό». Κι εκείνοι, όμως, χρειάζεται να αντιληφθούν ότι με δουλειές του ποδαριού, η περιοχή μας δεν πάει μπροστά. Άλλωστε, όλοι ξέρουμε ότι ποτέ δεν πήγε και στο παρελθόν μπροστά, όποτε επιχειρούσαμε να κάνουμε κάτι «στα γρήγορα», στα πρόχειρα, επιφανειακά.
Η πρόταση δεν είναι εξωπραγματική. Την ξεκίνησε πριν από ενάμιση χρόνο η Λάρισα (μόνο για την πόλη της Λάρισας) και προχθές παρουσιάστηκε η δουλειά που έχει γίνει ως τώρα. Οι Λαρισαίοι είναι ενθουσιασμένοι και προστρέχουν να ενταχθούν σε διάφορες ομάδες εργασίας. Εκείνοι μπορούν, εμείς γιατί όχι;
Προ τριημέρου, μπήκα στα γραφεία μιας μεγάλης εταιρείας στην Αθήνα. Περιμένοντας στο ασανσέρ να με πάει στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου, είδα μια επιγραφή που μου έκανε μεγάλη εντύπωση και με αυτήν θα κλείσω το σημερινό μου σημείωμα:
«Ακόμα και το πιο τρελό σου όνειρο, μπορεί να γίνει πραγματικότητα, εάν το ονομάσεις στόχο».
Καλημέρα Ηλεία.-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου